Detta är en blogg om alla nyanser i livet.

Ingenting är svart eller vitt utan allt är en blandning... Vardagsvitt!

,

fredag, juli 25, 2008

Värme och vila.


Äntligen helg, det ska bli så skönt att vara ledig och veta att det faktiskt ska vara fint väder.

Så för att fira värmen blir det inkoppling av värmepump i garaget det kändes lite överkurs just nu men det blir nog fantastiskt i vinter.

Sen blir det nog loppis för att se om man kan fynda någonting trevligt. Jag sitter lite mitt mellan just nu i mina inredningsdrömmar eftersom att jag har två motton i livet den ena lyder så här
DET GÅR ALLTID LITE TILL! Kanske mest har med mitt arbete att göra som just nu var en alldeles för lång berättelse och det andra är
KAN JAG INTE GÖRA DET ORDENTLIGT SÅ GÖR JAG DET INTE ALLS! Alla har säkert som jag en bild om hur saker ska se ut när det är på plats hur bra en skål eller ljusstake skulle passa på en byrå men så är inte byrån målad och tavlan man vill hänga på ett visst ställe -där passar tapeterna inte som man vill, ja ni förstår säkert vad jag menar. Det är alltid så mycket annat som måste göras innan man får det så där fint som man föreställt sig.

I bland har det hänt att man ser en sak framför sig men just den formen eller färgen finns inte mer än i ens fantasi för den har ingen tillverkat än.

Nåja nu ska jag ta helg och sjunka ner i soffan.
Återkommer om jag fyndat någonting vackert!

1 kommentar:

Anonym sa...

Fynda du nått på loppisen? :)
Det var så kul att se er igår :)
KRAM min fina vän!