Detta är en blogg om alla nyanser i livet.

Ingenting är svart eller vitt utan allt är en blandning... Vardagsvitt!

,

tisdag, december 09, 2008

Så bidde det..........



Så här blev resultatet av mitt fina fynd
och jag är jätte nöjd.
Putsning, grundmålning 2 färgstrykningar och sedan lite grovt sandpapper
att nöta lite på slitageytorna........ KLART!
eller....... nästan dynan är extra buntad och nytt tyg på.
Stackars Anton fick offra en av sina kuddar i sängen för att fylla ut dynan med......
Ja, men man tager vad man haver och det blev ju finfint!
(Anton ska få en ny kudde!)
Örngottet har mammas moster gjort till mig när jag var liten så det
har mina initialer men då hette jag Nilsson.
Detta sätt är egentligen ganska enkelt bara lite tålamod och kreativitet krävs och jag kan ju ärligt erkänna att färgen har nog inte riktigt torkat........ *fniss*

Nu är det bara att invänta nästa il av kreativitet.

Kram

4 kommentarer:

Vit Gladiolus sa...

Du det blev kanonfint! Jag lovar!
Kram på dig

Vit Spets sa...

Hej Marith!
Så himla fin stolen blev... förstår varför kudden fick sig en ny plats, den passar så bra tillsammans med stolen.

Jag såg i förra inlägget ditt, dessa gudomliga vita kulor, de är jättesöta, såg att Maud hade dem i helgen men jag han inte med där, det var någon annan som hann före ;(

Önskar Dig en härlig December dag
Kramis
//Siv

Vit Gladiolus sa...

Du det är inte fult att skryta!! Ler.Gör det mera vettja, hi hi det gör jag alltid retar det någon..hi hi
Kram på dig!!!!

Anonym sa...

Åhh så himla snyggt...jag har en liknande karmstol som jag sitter i varje dag den är oxå så sär rejält stoppad i dynan.
Snyggt kudd överdrag MN det har min sambo i sina initialer....så den passar bra här *hihi*

Kram Pernilla