Detta är en blogg om alla nyanser i livet.

Ingenting är svart eller vitt utan allt är en blandning... Vardagsvitt!

,

onsdag, januari 21, 2009

Ord på vägen......




Hoppsan redan onsdag och jag som inte skrivit nåt nytt....
Här kommer en liten ide för er som har många udda skedar eller gafflar för den delen.
Böj den så den ser ut som en "klämma" sen kan man använda den hängandes på en krukkant eller vas eller som servett hållare som jag visar här.....






Jag har samlat mina karaffer på ett silverfat och min nya lilla rosengömma från Mio möbler som får gömma tulpanblad istället. Funderar på om jag ska måla detta bord/vinställ vitt för jag gillar inte den robusta bruna färgen det passar iof bra till smides benen men jag tror att de blir lika bra med vit "bordsskiva" Hmmm... svår för er att tycka till eftersom jag inte tagit kort på underdelen, den är alltså av svart smide med platts för vinflaskor.

Jag köpte detta "vinställ" när vi bodde i det andra huset och då passade det till den avlutade trappen i hallen och alla lutade möbler jag hade då men som sagt, allt ändras med tiden så det är bara att hänga på..... Såg Oprah här om dan och då talade de om inredning så med de här orden avslutar jag detta inlägg!

"Good design can change your life"


5 kommentarer:

Nettan sa...

Vitt blir ju alltid snyggt!!;-)
Vilken jättebra idé med besticken, tack för det! Ska genast testas!!
Kram Nettan

Anonym sa...

Hihi, jag trodde först du hade haft besök av Uri Geller innan jag scrollade ner ;0) Jättesmart tips med skedarna, tack för det!

Anonym sa...

var får du alla ideer ifrån, helt suveränt............ kram syster
Ulla

Anonym sa...

Ja se Oprah, hon har rätt i mycket....helt rätt i det där du skrev.
Dom flesta sakerna/möblerna blir så mycket finare i vitt (tycker jag)

Ha det bra
Kram Pernilla

Nettan sa...

Verkar inte vara någon som tycker att jag ska måla brickan..så jag hoppar det! Tack!
Kram Nettan