Detta är en blogg om alla nyanser i livet.

Ingenting är svart eller vitt utan allt är en blandning... Vardagsvitt!

,

fredag, mars 20, 2009

Monogram

Tänk vad mycket tid och omsorg man la ner förr för att smycka de enda kanske mer fina föremålen man hade...
Man målade och dekorerade möbler och lakan och kläder gjordes med stor noggrannhet!
Dessa vackra lakan har min mammas moster gjort och jag har fått dem efter henne.
De med MN är mina som hon broderat, lakan & örngott så jag har flera stycken.
Dessa är de som är vita de övriga är med blå eller rosa monogram.
Visar dem en annan gång.
Ja, jag vet jag hade ju kunnat stryka innan jag tog kort men jag har alltid lite för brottom.....hmm inte bra!
Det är synd att man inte använder dem de är ju så vackra, men jag ser att de måste visst få sig ett litet klorinbad
Suttit ute en stund och det var riktigt skönt i solen men solen fick visst syn på mig för den gick i moln så det var bara att gå in igen.
Skönt att vara ledig men det blir då minsann ingenting
gjort man bara vandrar och väntar ska vi till stugan
eller inte det är frågan?
I vilket fall, ha en lugn och skön helg mina vänner!!

3 kommentarer:

Nettan sa...

Å lyckliga du som har så fina grejor! Fick några av svärmor i julklapp..men det ä ju inte med mitt monogram på..men fina ändå! Ha en ritkigt mysig helg!!
Kram ´Nettan

Vända blad sa...

Vilken skatt...Min mamma har en väninna som aldrig bäddat med ett vanligt påslakan, hon säjer att det inte känns likadant som att sova med "riktiga" lakan ;) Jag har fått två jättefina lakan som jag tyvärr inte kan bestämma mig för vad jag ska göra med så nu har de snart bara legat i ett år...
Ha en fin helg!
Kram Maria

Lily of the valley sa...

Så vackra lakan! Jag har bara några örngott tyvärr!
Det var kanonfint väder här igår! Idag verkar inte solen vilja komma fram från molnen...
Ha en skön helg
Kram Lily