Detta är en blogg om alla nyanser i livet.

Ingenting är svart eller vitt utan allt är en blandning... Vardagsvitt!

,

torsdag, maj 07, 2009

Det tar sig....

.................i trädgården alltså!
Men jag måste säga att det har då inte varit varmt idag...Brrrrrr!

Rensat alla blombänkar och mitt lilla trädgårdsland med pallkragar
som barnkammare till fler perenner!
Jag samlar in alla sidoskott som kommer under sommaren och
planterar ihop dem och vips har man nya fina frodiga
plantor att plantera ut nästa säsong.

Massa andra saker dök upp under alla döda grenar och löv, bla. dessa kulor.

Jag har även flera "betong löv" som jag gjutit detta är ett litet

som är gjort av ett blad från Gullstav men jag har även

gjort av Rabarberblad de blir riktigt maffiga.

Ni har väl inte missat att det är Trädgårdstema den 1:a torsdagen varje månad!

Jag är ju kassör för Norrfjärdens Trädgårds sällskap
Titta gärna in där, det finns flera inspirerande bilder från trädgårdar i Norrfjärden.
Ha det bra och Du, det gör ingenting att man får jord under naglarna det är ju Maj
årets trädgårdsmånad då allt föds på nytt!!

5 kommentarer:

Helena sa...

Hej! Kulorna tycker jag är jättefina! Kram Helena

Nettan sa...

Hej Marith! Å vad det ska bli kul att se bilder från din trädgård lite längre fram..när det hänt lite mer!
Såg på Efter tio igår när de visade hur man gjuter i betong..blev lite sugen på att testa!
Ha en bra helg!
Kram Nettan

Mer av allt sa...

Visst kliar det i fingrarna nu?! Måtte det ändå bli lite varmt så att man får lite sommarkänsla. Vilken fin clematis du fått med två plantor i en. Jag måste nog ta en tur till Blomsterlandet i helgen och se om det kommit något spännande. Jag är lite sugen på att gjuta i betong - det blir så fina saker. Ha en härlig helg och kramar från mig!

Inspiration i vitt sa...

Tack för din kommentar hos mig. ja vilken härlig planteringsmånad det är nu. Vad du grejar och står i, hos dig växer nog allt riktigt bra.
kram på dig/ingela.

Golden&Vitt sa...

Åh vad härligt har du redan kunnat rensa och dona i rabatterna, jag får vänta en stund till, det är såå blött här och kallt.Vad gulligt att ha en "bebbis bänk" det måste jag oxå ordna, för jag hittar alltid skott :)))

Ska bli spännande att se vad jag hittar när det är dags att kratta här hi hi hundben säkerligen ialf fast såna fina kulor som du hittade tackar jga inte nej till *ler*
Förstår att du nu njuter av denna årstid i massor , och visst ska man ha jord under naglarna nu..( fast jag hatar det .uäck ) hi hi

Kramz/annika
ps. okej nu har jag döpt den till en enkelsk pelargon, tackar!