Detta är en blogg om alla nyanser i livet.

Ingenting är svart eller vitt utan allt är en blandning... Vardagsvitt!

,

fredag, oktober 30, 2009

Tänk att det ska ta tre dagars ledighet för att hitta tillbaka till
orken & motivationen.
Det känns inte bra men så är det jämt...
På fredagskvällen får jag så ångest att helgen redan är slut
så hela lediga helgen är förstörd.
Nu har jag ju hela helgen kvar men nu känner jag
bara hur mycket jag skulle vilja hinna.... SUCK!
Här ser ni iallafall vad jag helt plötsligt fick för
mig att ta itu med igår kväll.
Å vad hände med färgvalet här då?
Brunvinröd/ljus turkos
Hur tänkte man?

Känner mig riktigt nöjd.
Nu får ni ha överseende med att tapeterna inte är på plats.....harkel...än.
Beslagen på dörrarna har jag kvar, fast vitmålade men
de på lådorna var ju hemska.
Vet inte vad jag ska sätt dit?
Några förslag kanske?
Örngotten har jag fyndat 10:-styck.
Blev inte särskilt stylade bilder men det får duga....

13 kommentarer:

Vända blad sa...

Hej! Ååå vad vackert...skåpet är bra mycket snyggare "efter" än "före"...
jag var på premiäröppningen av Lottas butik "Moster fin", här i Alvik. Jättekul och många vackra saker...
Ha en fin helg!
Kram Maria

Camilla sa...

Hej Marith!

Vilken fin blogg jag hittade hos Jenny på Kråkered!

Skåpet blev verkligen jättefint - och mer än så behöver man väl inte styla? Jag letar också beslag till en byrå. Skulle vilja ha sådana där svarta ringar men har inte hittad dem ännu...

Och dörren från pappa var fantastisk - tur att pappor finns!

Och så blev jag så full i skratt av älghistorien - jag skulle inte heller vilja ha älghorn på väggen...:)

Va mycket det blev...ha en fin helg! Camilla

Kamomilla sa...

Hej!
vad fin den blev!!!! De där färgkombinationerna var ganska häftiga först....
Jag vet hurdana beslag jag skulle lägga på lådorna, men det är så svårt att förklara..."hängande handtag typ"... Heh. Äsch det är för svårt...

Tack för din söta hälsning hos mig!

Anonym sa...

Oj, vad snygg den blev, visst är det roligt när man väl kommer
igång. I dag ser jag ljuset i tunneln, börjar jobba på måndag. Var på röda korset fann små julgranshållare dom hade en hel skål men många funkade inte,köpte mig 5st.Kram Ulla

Vit som snö sa...

Guud så fin den blev!!! Tänk vad lite vitt kan göra!
Den ångesten du beskriver, den känner jag så väl igen, en helg- vad är det?!
Kram Cilla

Jenny sa...

Hej Marith!
Åh vad fint det blev!! Mer styling behövs inte:)

Ha en fortsatt härlig helg!

Tack för den underbara musiken du spelar här på bloggen!

Kraam Jenny

LOPPISLIV sa...

Ja tänk vad man kan trolla med lite vit färg :-) Blev jättefin med din makeover, så fint med örngotten till, att väggen bakom inte var klar såg jag inte ens förrän jag läste din text :-) Helg ångest har jag inte, däremot lika chockad varje måndagsmorgon när klockan ringer och jag tänker va? är helgen redan slut....går fort när man har roligt :-) såna där svarta järnbeslag, runda ringar du vet hade nog varit fint på ditt skåp men även vita porslinsknoppar tror jag, ja du hittar nog något som passar. Kram och njut nu av helgen utan ångest :-) //P

Home No.1 sa...

Hej svejs...vilken skillnad!
Så snygg ...jag tycker du ska byta ut till beslag som är som runda ringar som hänger..hoppas vet du vad jag menar?!

Kram Annica.

LantlivsAnette sa...

Hallojsan !!
Nämen du, var det ni som var på mässan !! jag gillar bullriga karlar...fniss..min Pappa är precis så där, så jag kände att jag kunde skämta lite, annars brukar man ju inte tordas det...vilken härlig svärfar du har !!!Bullrig och rolig, som förstod att jag också skojade lite, vad snäll han är som ger sitt fickur till dig !!
Åhhh, vilken fin skänk du har målat, kanon !!!
Ha nu en fin Söndags kväll, själv sitter jag här och är såååå jäkla nervös, du får se i mitt inlägg i morron varför !!
Håll tummarna för mig, gulp...
Kraaam Anette

Huset vid ån sa...

Vad fin den blev...Den ska du vara jättenöjd med! Vad duktig du är...Jättefina örngott också. Själv skulle jag bara satsa på en murgröna eller plättar i luften o ställa där....kramis Therese

tre nyanser av vitt sa...

Hej
oj vilken skillnad, skåpet blev superfint! Förstår om du är nöjd, det ska du vara.
Må så gott//Marie

Inspiration i vitt sa...

Hej Marit, jaa ibland när man tittar tillbaka på en del saker man gjort eller målat så kan man att undra hihi. Men nu har du trollat riktigt och tänk vad fint det blev och den slukar ju massor av förvaring.
Gamla örngott tittar jag alltid efter jag med, har massor nu men de är ju så fina.
Kram på dig/Ingela.

Golden&Vitt sa...

Sååå snyggt det blev!!!! Och fotona blev ju helt bra, märkte inte att det fattades tapet*ler*

Ha en bra vecka/annika