Detta är en blogg om alla nyanser i livet.

Ingenting är svart eller vitt utan allt är en blandning... Vardagsvitt!

,

söndag, juli 18, 2010

Äntligen, är ni beredda....?

••••••••••○○○○••••••○○○○••••••○○○○••••••○○○○••••••○○○○••••••••••
Vi har varit i Härjedalen på semester, vi gör ju den resan varje år till
Peters moster och nu är den veckan avklarad.
Getter, fäbodar och marknader, samma procedur varje år & visst det är mysigt...
...fast jag är sååå glad att komma hem!
Nu är semestern slut för i år, imorgon börjar allvaret återigen.
Därför känns det extra bra att få göra nåt roligt här... nu kör vi utlottning!!
Det är inte alltid så lätt att hitta på nåt kul att lotta ut men jag har handlat
lite i Vemdalen och några saker hemma så det här blev det...
En doftpåse med Lavendel( doftar underbart)
Sötaste plåsterasken...
Vacker tvättpåse och en härlig tvål att njuta av eller
bara ha som detalj i badrummet.


Jag tänkte så här:

Lämna en kommentar och tala om vad Vardagsvitt är för dig = 1 lott

Länka till mig så får ni en extra chans = 2 lotter

Tävlingen avslutas 1:a Augusti
Massor lycka till mina vänner!

48 kommentarer:

Kamomilla sa...

Vardagsvitt? ja för mig är det ljuset, sommarljuset...

mammaxtre sa...

Borta bra men hemma bäst. Precis som det ska vara tänker jag. Mitt hem min borg, osv :-)

Det går att njuta av denna fantastiska sommar fastän man jobbar. Kvällarna är varma, ljusa och alldeles underbara.

Må så gott

ANNIKA sa...

Först ut...betyder tur kanske...
Vardagsvitt för mig är nybäddade rena sängar med vita sängkläder.
Dukning med vitt porslin på bordet.
Vita handdukar i badrummet mm..
Ordet vardagsvitt får mig särskilt att tänka på rent och fräscht.
Hoppas nu på tur i tävlingen.....
kramar ANNIKA
gustafsson.57@hotmail.com

Anonym sa...

Hoppas du har klarat av dina första arbetsdagar, själv njuter jag av soliga dagar och har precis gjort halva semestrn eller kan väl säga att jag har halva semestern kvar :)
Vardagsvitt...hrmm det måste vara ett ljust rum med bara vita gamla möbler, massor av solstrålar som sipprar in genom en sptesgardin och speglar sig runt väggarna, ja det är ljuvligt för mig!

ha det bra
Kram Pernilla

Anonym sa...

Hej & tack för en underbart mysig blogg att kika in till ibland! Måste dock vara tråkig och säga att musiken som går igång ofta gör så att jag måste gå från sin sida då jag själv kanske lyssnar på annat eller av andra anledningar. Annars som sagt supertrevlig blogg!
// Angelica

Livet i träsket sa...

Hej, vardagsvitt för mig är en vit spetsgardin i fönstret, vita pelargoner i vita krukor i fönstret, vita nymanglade, krispiga sängkläder i ett ljust vitt sovrum. Ett vitt klädesplagg eller lakan som hänger på tork på den gamla vita torkställningen i solskenet och fladdrar i vinden....
Hoppas på tur!
k_taimi@hotmail.com

vardagsvitt sa...

Hej Angelica
kul att du gillar min blogg och om du går längst ner på sidan så är min spelare där och då kan du stoppa musiken, på så sätt kan du njuta av den musik du själv spelar.
Tack för att du tittar in till mig och jag hoppas att du fortsätter med det!!
Kram Marith

Jenny sa...

Hej Vännen!
Vad kul med tävling, jag är gärna med o länkar från mig! Vardagsvitt..hmm, jag kommer o tänka på sängkläder o porslin:)

Ha det gott!

Kraam Jenny

Country Hill sa...

Hej Marith!
Vilken fin utlottning med fantastiska priser.
Vardagsvitt för mig är mitt vita porslin som jag oftast dukar med, sen unnar jag mig att duka med vita linneservetter varje dag lite vardagslyx känns så fräscht.
Har redan länkat hos mig och håller tummarna.
Ha en fin helg!
Kram Lena

cat sa...

Vardagsvitt för mig är:
- min sommarfärg
- duk på matsalsbordet
- fladdrande gardiner
sommar helt enkelt.
Jag har länkat för att öka på chanserna att vinna något av dina fina priser.
Ha de gott. Catarina

Älskade pion sa...

Vardagsvitt porslin kanske....fint.Jättefin blogg du har.Länkar också.Kram ulrika

Annies Blå sa...

Hej! Vilken härlig blogg! Vardagsvitt får mig att tänka på nyplockade vildvuxna vita blommor. Jag länkar till tävlingen från min blogg :) Sommarhälsning/Annie

Susanne sa...

Hej,,Jag vill gärna vara med i din fina utlottning..Det första som slog mig när jag läste frågan var " En ny blogg som jag aldrig varit hos,vad spännande...Fast det var kanske var så du menade :) Så vardags vitt annars för mig får bli mina ny inköpta gamla fina kökshanddukar som jag njuter av..Kram Susanne

Lantligt i smultronbacken sa...

Vill gärna vara med i utlottningen (länkar från min blogg).
Vardagsvitt för mig är att alltid få känna den härliga känslan av harmoni i kroppen när jag är hemma i vårt hus. Att det är lagom ljust och vitt så att det inte gör något om det kommer in några detaljer i pasteller som gör det hela bättre. Vardagsvitt blir lagom vitt, så pass lagom att jag känner harmoni

Kram

evamar sa...

Vardagsvitt är sänglinne för mig. Helst soltorkat och nymanglat. Frächt!

Länkar här:
http://evamar.blogg.se/2010/july/tval-mm-1-aug.html

AnnapåGrönkulla sa...

Åh, Vemdalen. Där bor min svärfar!

Vardagsvitt är för mig att hänga den vita tvätten ute och sedan ta in den och känna den underbara doften! Vita, nytvättade lakan som har hängt ute är verkligen underbart.
Har länkat här också:
http://annapagronkulla.blogspot.com/2010/07/jag-tavlar-hos-vardagsvitt.html

EN MÖLNBOBOS LIV - MELVINS MAMMA sa...

När jag tänker på vardagsvitt så tänker jag på rentvättade lakan som vajar i vinden.

Har tipsat här

http://molnboanna.blogg.se/2010/july/fina-vinster-18.html

info@annakarlsson.se

HOppas på tur

JoHaNNa sa...

vilken härlig plåsterburk, och ja hela vinsten, den skulle jag mer än gärna vilja vinna :)

vardagsvitt för mej är vårt fina kök med en massa vita och fina detaljer...

jag länkar så jag får dubbel chans :) http://johannaspratstund.blogg.se/tavlingsbloggen/2010/july/smatt-gott.html#comment

bakformen sa...

Hejsan, är gärna med och tävlar om dessa trevliga saker som du lottar ut på din lika trevliga blogg.

Vardagsvitt för mej:
Varje morgon som jag vaknar så känns allt Vardagsvitt men allteftersom dagen går så färgas den nya dagen mer och mer av olika händelser & stimuli. Det är alltid lika härligt att vakna till Vardagsvitt då det känns nytt, rent och fräscht.

Sommarhälsningar Pia
bakformen@gmail.com

Unknown sa...

Åh så ljuva priser jag vill självklart vara med i din fina tävling, dock krånglar det endel med länkningen och gadgets inlägg från min bloggsida, phu det tekniska du vet. Så tyvärr får det bli bara en lott denna gång. KRAM Petra

Elin J sa...

Härligt! Vardagsvitt för mig är kökshanddukar... rent och snyggt!

*håller tummarna*

Hildes Scrappeunivers sa...

Hei.

Kjempefin konkurranse. Jeg er med og tar 2 lodd. Her er lenken: http://konkurranseblogg.blogspot.com/2010/07/konkurranse-hos-vardagsvitt.html

Klem fra Hilde

Mattias (mr22ga@hotmail.com) sa...

Hej! Jag är med såklart och länkar också så att fler hittar hit på: http://villduvinna.blogg.se/2010/july/tval-mm-1-aug.html

Vardagsvitt för mig är porslin, då allt vårt sådant är just vitt!
Håller tummarna! Ha det gott så länge!
Mattias (mr22ga@hotmail.com)

Anonym sa...

jag är jätte gärn amed och tävlar
tar 1lott
min mail:MATHILDAROS@HOTMAIL.COM

Erika sa...

DEt nykokta ägget till frukost

Länkat på www.shopaholcans.blogg.se/tavlingar

Anonym sa...

Min första tanke på vardagsvitt är kläderna jag har på mig när jag jobbar inom vården, det är ju verkligen "vardag" men här hemma så är det senaste jag gjort som jag kommer att tänka på och det är ett gipsavtryck av min dotters hand som jag hängde bredvid sängen, det blev så fint! och vardagsvitt!
Vänliga hälsningar
Ulrika emkas@live.se

Har länkat:
http://enheltnykarriar.wordpress.com/2010/07/28/vinn-trevligt-paket-18/

Anonym sa...

Vardagsvitt för mig är de gamla lakan med broderade monogram som jag ärvt av mormor/svärfarmor. De är inte kritvita längre, de är ganska trådslitna men de är ljuvligt mjuka att bädda med!

/Linda

ia_fia(@)hotmail.com

Carita sa...

Jag är gärna med :)
Vardagsvitt för mig är något vardagligt, tänker på något tråkigt av någon konstig anledning :P

Mvh, Carita

Mamma Mia sa...

vardagsvitt är för mig det enkla och det vackra som naturen skapat

Anonym sa...

hej! jag är gärna med och tävlar. martina_holst@hotmail.com

Louise sa...

Vardagsvitt för mig är shabby chic.

Här länkat här: http://louisevestin.blogspot.com/2010/07/nu-ar-det-min-tur-att-vara-med-och.html

Emma sa...

Vardagsvitt är vardagliga tallrikar..lite trist liksom .Vid fest dukar man med färg och nyans :)

Amanda Sverre sa...

Hej! Vardagsvitt är nog olika nyanser av vitt som jag har som basfärg hemma. Sen så byter jag ut andra färger när lusten faller in och efter säsong. Jag är gärna med och tävlar och tar två lotter.

Mvh Amanda

Linda sa...

Jag vill ha en liten chans att vinna. Vardagsvitt är inte alls vitt, utan de som hände med det vita i vardagen - fläckigt! :-)

Anna sa...

Åhh, vilken mysig vinst! Plåsterasken var såå fin. Vardagsvitt får mig att tänka på nymaglade sängkläder och bondromantik

Vita huset 28 sa...

Hej klart jag vill vara med i din utlottning.
Vardagsvitt för mig...
på sommaren är det de ljusa nätterna. På hösten måste det vara njuta av sommarens sista rabarber i en paj med glass.
Länkar också för extra chans så 2 lotter tack
Kram Camilla

Leila sa...

Vardagsvitt för mig är nybäddad säng med vita lakan och vita kuddar

Har länkat: http://butterflys.blogg.se/2010/july/18-vinn-tval-mm.html

Leila sa...

Vardagsvitt för mig är en nybäddad säng med vita lakan och vita kuddar
Har länkat: http://butterflys.blogg.se/2010/july/18-vinn-tval-mm.html

Philippa sa...

Vardagsvitt för mig är en gammal trästuga på Österlen med vitt plank golv och vita väggar. Solen strålar in genom ett av de gamla fönsterna och lyser på den stora vita dubbelsängen som är bäddad med vita fluffiga lakan.

Christina sa...

Halloj...härlig blogg:-)

Har ingen egen blogg men håller tummarna och är gärna med på en utlottning:-)

För mig är vardagsvitt....det lilla enkla i vardagen..kan vara allt från en tunika som man älskar, nytvättade lakan som hänger ute på tork, vita porslinet som man ärvt och som man har underbara minnen till, vita blommor som man plockat ute i naturen,...allt det där som oftast finns runt omkring en, men som man inte alltid stannar upp och reflekterar på....

Trevlig helg....

Kram
Christina Niska Andersson
christina_niska@hotmail.com

Boviksmarinan sa...

Hej Marith!!
FAnn just din fin dina blogg & jag kommer definitivt att komma tillbaka.
Vill jätte gärna vara med i din fina tävlig & hoppas på SOMMMARTUR!!!
Min lilla son M & jag håller alla tummar & tår:-)
Ha en härlig kväll!
Länkar oxå till min blogg!
Kramis Linda

Annica sa...

vardagsvitt är för mig att allting är i vitt med blandat med lite grått ;P

bloodsband@live.se

Ljuva HEMligheter sa...

Vilken trevlig tävling! Vardagsvitt för mig är nytvättade vita lakan som fladdrar i vinden. Länkar från mig.
Kram Lotta

Husfruen of Hilltop House sa...

Hei, så fin blogg du har!
Jeg blir gjerne med og tar et lodd. Du er velkommen til å prøve vinnerlykken i mitt sommerlotteri også.
Ha en fin helg!

Märta sa...

Vill gärna vara med i din utlottning.
Vardagsvitt är för mig alla vackra vita saker jag försöker omge mig med. Tänk vi har haft en del vita möbler sedan 1978. Älskar det ljus som vita saker sprider.
Jag länkar till din utlottning.
Ha det så gott!
Märta

Sandra sa...

Vardagsvitt för mig är gardiner med spets och monogram på. Lantigt och fräsch.

Har länkat på min blogg till tävlingen: http://surrovich.blogg.se/2010/july/vardagsvitt.html

min mail: sandra.li@hotmail.com

isa sa...

vardagsvitt är inredning faktiskt, tänk lite antikt. slitna träbänkar och fina askar med blommor. vardagsvitt är liksom "bakgrundsfärgen" / isaaa_@msn.com

Anonym sa...

Prövar gärna lyckan i din tävling :)
Vardagsvitt för mig är vita lakan som hänger på tork i solen! Tvätt torkad utomhus är en vardagslyx!

Maria Ö
hatti_fnatti@hotmail.com