Detta är en blogg om alla nyanser i livet.

Ingenting är svart eller vitt utan allt är en blandning... Vardagsvitt!

,

torsdag, december 09, 2010



Fatta hur less jag varit... inte en enda sak som var där den skulle vara!
Micron i gästrummet, besticklådan på skrivbordet och jag har diskat i tvättfatet i toan.


NEJ inte gnälla det är snaaaaart klart.
Det går med snigelfart men som sagt: tvåbarns mamma med heltidsjobb
då är det inte alltid så lätt att trolla med knäna.



Nu har jag iaf börjat få ordning i skåpen och alla luckor är på plats.
Taket är målat och panelen lika så...
I helgen blir det tapeter och kanske jag får upp gardiner.
-Ååååh, förbaskat inte en enda sak hittar man å trångt är det!
-Ja inte är det jag som hittat på det!
Just i samma stund som jag sa det knep jag
ihop munnen som ett litet streck...
Bäst att vara tyst och hålla skenet uppe för man vill ju inte framstå som gnällig!
Men gnällig var nog i underkant mot för vad jag känner mig som
arga mamman har blivit Häxan Surtant!
Men jag biter ihop...

2 kommentarer:

Huset vid ån sa...

Jag gillar dina inlägg Marith...Fniss!

Den som väntar på något gott!!!

Lycka till Ha en riktigt fin o mysig adventshelg!

Från en som också kan vara "Häxan surtant"....Therese

Anonym sa...

Hej! Ljust o snyggt kan inte tro det är samma kök, bra val, måste komma för att se den stora frändringen. Kram från en trött Ulla