Detta är en blogg om alla nyanser i livet.

Ingenting är svart eller vitt utan allt är en blandning... Vardagsvitt!

,

söndag, maj 15, 2011

Denna helgen början på resten av mitt liv!


Oj, det lät kanske lite väl drastiskt men nu börjar allvaret!Vi har ägnat helgen åt att montera vår nya bastu till Peters stora lycka!Vi har inte flyttat än och lilla mamma får stå ut med det mesta.Men en bastu det var först på Peters DETTA-MÅSTE-VI-HA-lista.Jag trodde i min enfald att jag kunde ägna mig åt trädgårdsjobb men det blev hantlangare och stickor i händerna istället.

-Hämta hammaren!
-Skruvdragarn
-Mer plank!
-Här, håll hammaren..
-Var är spiken?
-Kaffe!!
Men fin blir den....

Vi kan ju om inte annat bosätta oss i bastun om det blir kris!
Här får ni se den fina utsikten och den söta "tvättstugan" som man tvättade i förr.
Peter tänkte att detta slänger vi väl ihop på en helg men vet ni hur många delar det är?
Å´ bara arbetet att få ihop en stadig grund!
Vi har ändå jobbat på bra, golv och takpappen är kvar
innan vi kan lyfta in lavar och kamin.

Det är en "spa" del och en bastudel oooooooh
vad jag ska inreda!
En stor altan/trädäck för soliga dagar och mys i kvällssolen mmmmmm
Plantera & anlägga en utedusch.
Hahaha.. så mysigt vi ska ha!
Kram till er alla från byggnadsarbetaren!
(har ont i hela kroppen*ler*

1 kommentar:

Anonym sa...

Ja, jag hoppas att få basta nån dag, då tror jag att jag hoppar i älven................! Kram Ulla