Detta är en blogg om alla nyanser i livet.

Ingenting är svart eller vitt utan allt är en blandning... Vardagsvitt!

,

tisdag, september 15, 2015

Lampskärm


Gammal gulnad av rost och ålder men ändå vacker som den är... Naken utan tyg bär den på historia om broderade dukar, vävda trasmattor och monogramprydda lakan. Det var så hon var mammas moster Signe. 

Det var så jag minns henne och till henne sprang jag när jag var ledsen och skulle rymma till Amerika...med cykel...men jag skulle hinna hem till barnprogrammen som började 18:00 (nu talar vi början av 80-talet...)
Hon tog alltid fram en världskarta och förklarade att det fanns hav och att det skulle bli svårt med cykel!! 

Hon tröstade mig inte utan sa alltid: 
- du har så vackra ögon när du gråter... 

Fortsättning följer......

Kram och godnatt 
 


Inga kommentarer: