Detta är en blogg om alla nyanser i livet.

Ingenting är svart eller vitt utan allt är en blandning... Vardagsvitt!

,

söndag, oktober 05, 2008

Spänning

En svag doft av skvattran stiger upp från den frasiga mossan.

Solens strålar silar in bland tallarnas grenar och skuggan dansar över mossan och lingonriset, det gnistrar till från frosten som tinat i solens värmande strålar.

Jag smyger och aktar mig från att kliva på torra grenar, minsta ljud kan skrämma.
Försöker kliva i samma spår som Peter men mina kliv är ju inte lika långa.
Det är fridfullt och stilla man kan höra löven som singlar till marken och Peter lockar med sin pipa, så plötsligt svara en järpe bland grenarna, vi står alldeles stilla......
Ett vinande ljud från vingar och jag får syn på fågeln som kommer glidande bland trädtopparna och elegant landar på en gren.
Avvaktande står jag stilla.... PANG!
Det ekar och jag hoppar till fast jag visste vad som skulle hända.
Den är jätte vacker, kan inte hjälpa men jag tycker nästan synd om den.......

-Här, du får bära!
-Men.....
-Håll den i "fötterna"

Det blev stugan i helgen det var ju inte vad jag tänkt men ....
Trodde dessutom att jag var ledig nästa helg men jag jobbar , så IKEA får vänta!
Känns inte som en så bra start på veckan.
Så i väntan på bättre önskar jag alla Er en fantastisk ny vecka med nya möjligheter!
Kram Marith

Inga kommentarer: