Detta är en blogg om alla nyanser i livet.

Ingenting är svart eller vitt utan allt är en blandning... Vardagsvitt!

,

söndag, oktober 25, 2015

Inreda lägenhet...

Minns inte ens sist jag hade en hemläxa där jag fysiskt blev tvungen att sätta mig vid ett bord och tänka...minst 20 år sedan... Tror inte att den läxan kändes lika inspirerande som denna från tjejerna på Colorama gett oss. 


Ett "blankt" papper med tomma ytor som ska fyllas efter kundens önskemål. 

Hur ska man då tänka...
Är de tufft moderna?
Praktiska?
Naturmänniskor?
Prylgalningarna? 
Ja frågorna är många. 

Jag har iallafall utgått lite från den beskrivning jag fått och möblerat lägenheten på mitt sätt att se på dem med en viss färgskala i bakhuvudet. 
Ska jag gå efter mina "färger" så blir det inte särskilt färgglatt så det gäller att tänka utanför ramarna!! 

Så tänkte jag när vi första träffen fick i uppdrag att tänka oss ett rum där vi skulle plocka ihop ett rum (golv,väggar,möbler & textilier) jag valde en färg jag gillade men som jag inte har hemma för annars utvecklas man inte, man måste våga!! 


Ser ni min tanke...? Ljust trägolv, ljusa väggar, mullvadsfärgade soffor, ton i ton matta och den härliga grön-turkosa färgen på textilier så som kuddar & gardiner den svarta färgen är andra detaljer så som tex. ramar,krukor osv. för att det inte ska bli så platt. 
Mullvadsfärgen kan jag ta till mig i min inredning hemma, den grön-turkosa färgen gillar jag massor men har den ingenstans i mitt hem. 

Trevlig vintertids-söndag Kram Marith 




2 kommentarer:

Hanna sa...

Spännande och rolig läxa
Hanna

Hanna sa...

En fin fortsättning på det nya året
Hanna