Detta är en blogg om alla nyanser i livet.

Ingenting är svart eller vitt utan allt är en blandning... Vardagsvitt!

,

fredag, augusti 15, 2008

Stora städardagen!

Idag har det burits omkring på allt möjligt, klabbar av telestolpar som legat i grillringen och skräpat.
Stenar och krukor, har en grind som fanns när vi flyttade hit och jag har inte riktigt vetat vad jag skulle göra av den så med lite tjorv och släpande fick jag den på framsidan där jag stappade fast den och det blev riktigt bra! Nu ska jag bara rensa och plantera snyggt runt omkring också så den passar ännu bättre.
Städat tvättstugan också och stykit gardiner som jag måste sy om lite och när jag ändå hade symaskinen framme sydde jag en "påspöl" av två gamla babylakan som var gjorda av ett stort lakan det var delat i mitten rakt över monogrammet. Sydde ihop dem igen och trädde gummisnodd i ena änden och ett tygband i den andra. Mycket enkelt!

Nu jobbar jag hela helgen så det blir väl inte så mycket bloggande.

Svärfar kommer i morgon och ska hjälpa till att ta ut en björk vi har en VÄLDIGT lummig tomt och nu börjar det bli lite för mycket.

-Så här ser det ut hos oss!


Detta är från vägen, Uppe på uppfarten & från andra hållet.


Baksidan från grönområdet det är denna björk som ska bort, bakom skymtar inglasade altan
och mitt "stenparti" Oj, vad det låter typiskt svenskt med stenparti men vad ska man kalla det? Blomsterkulle?
Björken är ialla fall borta när jag kommer från jobbet så det blir spännande!
Ha en trevlig helg alla mina vänner, vi ses snart här igen!
Kram Marith

1 kommentar:

Anonym sa...

oj så fint. och vilka ideér du har. sitter du aldrig still? Du är grym på de du gör!