Detta är en blogg om alla nyanser i livet.

Ingenting är svart eller vitt utan allt är en blandning... Vardagsvitt!

,

måndag, februari 16, 2009

-5 och solsken.....


..... det var då vad Peter lovade mig när jag motvilligt följde med till stugan i helgen!
Lördag snöade det och var ca -13 så det var bara pojkarna som tog en skotertur jag och Åsa satt inne å´surrade hela dagen. Hon o Gunnar hade följt för att köra skoter under lördagen men som sagt det var lite väl kallt för oss tjejer, inte ens nån av barnen ville följa med!
De åkte hem på kvällen och Peter fick minsann veta att han är urusel på att spå väder...
Söndag morron -20 och strålande solsken hmmm....
-Jo, men det är alltid som kallast när solen går upp!
-Jaha, men var är de 5 minusgrader och takdroppet du lovade?
-Mummel...... harkel......
Ja som ni ser på bilden var det bara att klä sig med "hundmössa" underställ, flisunderställ och tjocksockar... funderar verkligen på att inhandla elektriska skosulor för jag blir ALLTID kall om tårna.
Jag måste väl hålla med om att det var fint i den gnistrande snön men jag är fortfarande lite sur på honom.... DET ÄR FULT ATT LJUGA!!
Så medans ni andra förhoppningsvis njutit av mina trädgårdsbilder så har jag frusit om nästipp och tår i det vackra men kalla vädret i Dirivaara!!
Kram

5 kommentarer:

Anonym sa...

Men ni kanske hade en underbar helg ändå trots det ASKALLA vädret!
Du är grym på att fota vännen :)
Alltid fina kort på bloggen!
Kram

Anonym sa...

Haha"! han hade nog en lite önskedrömmar....för nu är nog ALLA less på denna kyla.
Men det ser verkligen superhärligt ut i kylan.

Kram P

Anonym sa...

Men vilken vacker bild. Jag tycker att det låter som en härlig helg.

Kram annica

Inspiration i vitt sa...

Hej Marith, fina bilder trots att din man ljög, fy skäms på honom, brrr så kallt förstår om du frös men det verkar som ni hade lite trevligt ändå hihi.
Kram på dig/Ingela.

Golden&Vitt sa...

Hi hi jag tänkte när jag såg rubriken " hur fasiken har ni haft så "varmt" jag har oxå varit i stugan och frysit i helg..är fortfarande sjuk och frusen:)

Det ser ut som vi får vänta läänge på -5 och takdropp:)

Körde inte skoter så länge men träningsverk i axlar och armar har jag...hmmm är man otränad kanske.

Ha en bra dag/ Kramz annika