Detta är en blogg om alla nyanser i livet.

Ingenting är svart eller vitt utan allt är en blandning... Vardagsvitt!

,

torsdag, februari 05, 2009

TRÄDGÅRDTEMA

En jätte bra ide med Bloggutmaning Torsdagar i februari.
Temat är Trädgård!

Det är Bloggen Handplockat som kommit med den utmaningen och det passade mig perfekt!!
Den här veckan visar jag några bilder på de blommor som jag minns mest från förra sommaren......
Ja, jag är faktiskt lite stolt också över att jag lyckats om man nu får skryta lite!?


( Tv. Amerikanskt älggräs, Th. Astrantia/Stjärnflocka)


Jag är med i Norrfjärdens Trädgårds Sällskap och sitter som kassör där så att jag gillar trädgård är väl därför självklart!! Min dröm är att kunna skapa en oas för själen det ska vara vackert att se på.

Vi har ganska stor tomt så jag har att arbeta med....KUL!! Peter är väl inte så glad när han får korsa fram med gräsklipparen mellan planteringar och buskar men det bryr jag mig inte om ALLS!!



(Blå bergsvallmo)

Den här är min absoluta favorit och jag är så glad att den klarade sig och växte upp så fint den hade minst 8 knoppar och det är ju helt otroligt med denna kornblåa färg! Se på knoppen som bara väntar på att få slå ut lurvig och skyddande om oväntade faror väntar........
Nu får det räcka för idag men jag är så glad att få visa er detta i den snöstorm som råder utanför fönstret.


Ja, Peter är inte särskilt glad över mina stenar och telestolpar på gården nu heller för det är så svårt att skotta och köra snöslunga.... *fniss* egentligen är nog ingen årstid bra, för löven från alla buskar och alla krukor som ska tömmas på hösten och de tunga jordsäckarna på våren haha... han har det inte lätt men som tur var klarar jag det mesta själv!!



Massor av trädgårdskramar....

7 kommentarer:

Anonym sa...

Så det är du som är kassör i föreningen? Du kanske snart har en visningsträdgård....? Då måste jag verkligen kika på den!

Du verkar ha en massa fina och roliga sorters blommor, kul att se dom nu när värsta snöstormen råder.

Kram P

drömmen om vitt sa...

Hej hopp! vad roligt att kika in här......fin blogg och visst är det roligt med att få äga en egen trädgård.
Lotta

Drömmar och verklighet sa...

Åhh vad kul att du lyckades med den blå bergsvallmon, Den är ju så väldigt fin. Har frö´n till den men om de kommer ner i jorden återstår att se. Ha det gott i snö-yran//Carina

Handplockat sa...

Jag njuter idag av dina underbara trädgårdsbilder
jag har åxå bergsvallmo den har så speciell blå färg.
Här kommer stora fredagskramen

Gårdsromantik sa...

Åh så sugen man blev på trädgårdsbestyr nu när man såg dina vackra blommor - då kanske man kan rådfråga dig - vi har ett yttepyttigt jordgubbsland på tomten - och några yviga björkar!!!

Ktram Maud

nettans lantliga hem sa...

Du har fina blommor. Roligt att vara med i en trädgårdsförening min mamma är med i Töre/Morjärvs dom är på mycke trädgårds resor.
Ja idag är de kallt vi har väl ca -15.
I kväll ska vi gå på revy de är Sangisrevyn som spelar och de brukar vara så roligt.
Ha de bra!
Kram Nettan

Inspiration i vitt sa...

Förstår att du är trädgårdsintresserad så fina blommor som du har. Ja ni kan vi i fantasin drömma oss bort en stund till våren och sommaren.
Kram på dig/Ingela.