Detta är en blogg om alla nyanser i livet.

Ingenting är svart eller vitt utan allt är en blandning... Vardagsvitt!

,

söndag, mars 29, 2009

Hemma hos......

storasyster Ulla.......
Åkte förbi Syster efter jobbet igår och vi gick den sedvanliga
"vad har hänt sen sist rundan"..... Det är en sak man bara måste göra för snabb som hon är har hon hittat på nåt nytt eller gjort något fint fynd!
Sagt och gjort så gick vi upp där sonens gamla rum fått ge plats åt några vita ting.
Klok som jag var så hade jag tagit kameran med mig och jag fick lov att visa er dessa bilder.....
Denna söta tvätt servis tycker jag är så himla fin i vit och brun dekor...
struten har faktiskt jag knåpat ihop och den har hon fått...

Visst är väl detta ett sött skåp, det är köpt på Indiska för länge sedan när vi var på en liten tripp till huvudstaden.

Uppe på skåpet sitter en porslinsdocka som om man vrider på huvudet har olika ansiktsuttryck dvs. ledsen, skrattar och sover. Minns att jag fick låna den när jag var liten men oj så rädd man var att den skulle gå sönder.

Sängen har hon bäddat med ett vackert virkat överkast och ett överlakan med monogram.
Tänk så himla fint det är att använda dem att bädda med och örngotten är oxå med spets och monogram... de behöver ju inte ens vara lika utan det är helheten som gör det!!!
Har några fler bilder att visa er från syster men det tar vi någon annan dag!!

Denna vecka har jag haft bloggtorka och dessutom haft den årliga kräksjukan Usch, så jag har nästan lite ångest att jag inte ens orkat blogga men nu efter en arbetshelg så äntligen är allt nästan som vanligt!
Ha det gott!!

4 kommentarer:

Golden&Vitt sa...

Tack för att du tog med oss alla på rundturen hos syster din. Sååå vacker kannan och fatet är , wow!

Jag har öppet din blogg för håller på att målar..vill ju ha bra musik och du har ju allt i min smak *ler*
Skulle börjat tapetsera igår..men...easy up hm...fasiken så fort limmer kom på väggen så bubblade den gamla tapeten. Håller nu på att riva och måla väggar.Håll tummarna..
Kram annika

Kamomilla sa...

Oj så fint bäddat! ser väldigt rofyllt ut! Fina bilder!
Tack för din häsning hos mig! ha en bra vecka!
Kamomilla

Anonym sa...

Så fint det verkar vara hos syrran, hörde att gardinerna blev bra...jag har sytt samma till mitt "nya" kök och det blev kanonsnyggt.
Du...du får väl tjata i typ ett år eller så innan du får ett vitt kök. Men gubben han är såååå nöjd och säger " varför har vi inte gjort det här tidigare" Hrmm undra varför?

Kram P

Ardisia sa...

Nu blev jag sugen på att se mera v din systers hus :)
Tack för att du ville dela dom här bilderna med oss. Kram från A