Detta är en blogg om alla nyanser i livet.

Ingenting är svart eller vitt utan allt är en blandning... Vardagsvitt!

,

tisdag, augusti 25, 2009

Titta in....

Har man inte vackra vita fönster på insidan så får man väl
dekorera på utsidan i stället.
Jag är absolut inte kompis med murgröna men
jag gör tappra försök gång på gång!
Nycklarna har jag köpt hos Tistel.
Ser ni den rostiga gamla spiken?
Åkte till mamma & pappa för jag vet att det
finns rostiga gamla spikar där.

Åter igen skakar pappa på huvudet när jag med bestämda
steg småspringer mot mitt mål.
I ladan där finns det de visste jag & med lite krångel eftersom luckan
är trasig och sitter knappt på plats lirkade jag mig
in med överkroppen genom öppningen.
Hm.... lådan var långt in och eftersom
luckan inte går att öppna helt kan jag inte kliva in.....
Jag hänger upp magen på kanten (tur man har mjuk mage)
och tippar in genom öppningen och med benen i vädret som motvikt
får jag fatt på en spik som verkar bra &
just då hör jag Antons röst utanför.....
-Mamma... varför har de så korta dörrar?
-Stonk.... stön.. det ska vara så här...
-Men det är ju så hög tröskel?
Jag lyckas tillslut få fatt på en spik och triumferande håller
jag upp den framför pappa...
Jag väntade mig ju inte ett glädjetjut men att
Teckenstorlekhan ser så oförstående ut kan jag inte förstå?!
Det förstår väl vem som helst att har man rostiga nycklar
så måste de ju hänga på en rostig spik!
Hoppas ni har det bra och tusen tack för att ni tittar in till mig det
gör mig så hjärtans glad att hitta små hälsningar!

14 kommentarer:

Unknown sa...

Hihi så mysigt du skriver och javisst måste de hänga på en rostig spik!!! Kram Petra

Lisa Marklund sa...

Hej, vilken fin blogg du har...visst é det kul att kika runt i sina föräldrars gömmor :-)
Jag har lagt till dig som medlem på SIB nu, du får gärna länka till SIB (finns en "blom"knapp att använda)
Kram och välkommen i gänget

Lisa

Kamomilla sa...

Rostiga spikar är ju underbara! Tänk att de inte förstår???? ;)
*fniss* men det finns ju faktiskt hundratals bloggare härute som förstår dig riktigt bra! :D

Anonym sa...

Du är så kul! Ha en fortsatt skön ledighet, passa på och njut av det underbara vädret! Kram Sara

Hanna sa...

Fina bilder.
Hanna

Huset vid ån sa...

Hej Marith! Tack för din gulliga o rara hälsning hos mig...Vad glad jag blev! Vad fint du har det med murgrönorna! Ha en fortsatt bra vecka! Kram Therese

Unknown sa...

Hihihi... det är klart det ska va rostig spik ;) tycker jag kan se dig när du hänger in i gluggen *ler*
kram Maria

Anonym sa...

Ja det ska vara du ....och vilken tur att du kan fynda så där hos dina föräldrar. Jag kan verkligen se dig framför mig...!
Nycklarna kommer att bli så bra uppe på den spiken.

Lycka till med din murgröna.
Kram, Pernilla

Anonym sa...

läckra nycklar, kram Ulla

Mamma Mimmi sa...

Vilket superfint litet arrangemang det blev! Kram Mimmi

~ Camilla ~ sa...

Så fin stemning du har skapt i vinduskarmen med gamle nøkler (og gamel rusten spiker,selvfølgelig hihi) Og nydelig med eføy! Eføyene mine lever ikke lenge av gangen de heller - synd,det er jo en sånn dekorativ plante. Men jeg har hatt mine 3 stykk i hele sommer og de lever enda.

~Camilla~
Nordisk Landliv

Jenny sa...

Hej Marith!
Tack för din fina kommentar hos mig gulliga du!

Hihi, vad roligt du skriver om hur du fick tag i den rostiga spiken;)
Önskar att mina föräldrar oxå hade en lada full med skatter!

Ha en bra dag!

Kram Jenny

Vit som snö sa...

Såna nycklar har jag också, dom är så fina! Får kanske ge mej ut på jakt efter rostig spik;-)
Murgröna är en av mina favvoblommor men jag håller med att dom är lite svårflörtade ibland.
Ha det gott! Kram Cilla

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Det är klart du skulle ha en rostig spik, vi tycker ju detta är jättefint. Och visst är det kul och gå på skattjakt i uthus och lador. Ha en bra helg.
Kramar
AnnaMaria