Detta är en blogg om alla nyanser i livet.

Ingenting är svart eller vitt utan allt är en blandning... Vardagsvitt!

,

torsdag, augusti 26, 2010

Ebony & ivory...


Jag trivs som bäst i hallen just nu för helt plötsligt fick jag för mig att jag
skulle städa och sätta upp hyllan som jag målade för
länge sedan ni kanske minns denna....

-Ska du verkligen sätta upp den på den nytapetserade väggen?
undrade Peter och trots att jag bestämt mig så tvekade jag,
men varför det blev ju exakt så bra som jag tänkt mig...

Sittpallen såg lite naken ut men med lammskinnet som jag köpt
i Härjedalen blev det genast mycket mysigare...
Hyllan var omålad på ovansidan och jag lät den vara så märk av
spikar och ringar från kanske kaffekoppar eller burkar.

Favorit scarfsarna fick komma fram...

De rostiga krokarma fick vara så där härligt råa och lite sträva...

För att få till det där extra charmiga så fick de söta vintagebilderna pryda väggen.


Ja så här blev det... välkommen till mig och min hall...
-Ååh mattan glömde jag lägga dit men det får ni ha fantasi till själva!

Ha nu en underbar fredag och helg!
Vi ska ha tjejhelg i helgen jag Tilde & Åsa
Pojkarna åker till stugan för fågeljakt och Anton längtar
till sin fyrhjuling & lek med kusinen.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Vad läckert du har fått till det,kram Ulla

Country Hill sa...

Såå.. fint det blev med hyllan, hallen ser verkligen inbjudande ut.
Ha det nu så trevligt i helgen!
Kram Lena

Villa Vinkelhaken sa...

Hej!
Det blev jättefint med hyllan. Såå fin tapet!!!

Ha en trevlig helg!
Kram Jenny

Gårdsromantik sa...

Det var en snygg hylla - ja se karlar de har inga visioner när det gäller inredning :-)

Trivs lilla vovven hos er:-)

Jag har ett litet "vackert" erbjudande till er som skrivit så fint om min butik på er blogg.

Maila på:

hjortgarden@gmail.com

om du vill veta vad.

Kram Maud

<Gårdsromantik-ljuvlig-lantromantik-på-nätet

Jenny sa...

Åh vad snyggt det blev Vännen!!

Hoppas ni haft en trevlig tjejhelg:)

Kraam Jenny