Detta är en blogg om alla nyanser i livet.

Ingenting är svart eller vitt utan allt är en blandning... Vardagsvitt!

,

onsdag, september 10, 2014

Gipsbyst

Hur många av er har kvar gipsbyst/figurer från 80-talet?
Jodå här finns det exakt det!!
Pojke och flicka eller bonde & piga kallas de kanske...
Pojken och hunden "kan du inte tala"
och så även denna som mamma lämnade här när hon flyttade.
 
-oh vad är det där för tant?
utbrast Anton när han kom in i hallen...
-Fin va? frågade jag glatt.
-Mmmm...joooo...javisst!
 
Stackars Anton visste inte vad han skulle svara men han såg så
klart att hans svar skulle påverka min barnsliga glädje så med ett leende
kom det tillslut ett något tveksamt javisst.
 
Stackars familjen (eller inte) som ofta får stå ut med de mest underliga
arrangemang som jag för stunden kommer på.
 
 


 
Ha det bäst och kram till er alla från mig och "tanten" *ler*
 
Kram Marith
 

1 kommentar:

Anonym sa...

Fina bilder på en gammal klassiker, jag har också kvar någon figur i mina gömmor... måste kanske söka fram dem :-)
Kram Anna